Hakkımda

Fotoğrafım
sövmek için: kennedy@hotmail.com.tr

Twitter Şeysi

27 Mart 2012 Salı

Devrimden Sonra

Devrimden sonra diye bi' film çekilmişti 2011 senesinde. Filmin galası 6 Mayıs 2011 senesinde yapıldı. Film Nazım Hikmet Kültür Merkezi'nin katkılarıyla çekilmişti. İyidir, hoştur... Burasını tam olarak bilemiyorum. Yani daha doğrusu şimdi anlatıcam.

Filmi dün izledim. Aslında bu kadar geç izlemezdim elbette ama sinemalarda gösterim yapıldıktan sonra kısa zaman içinde gösterimler azaldı ve erkenden kalktı gösterimden. Ardından bayağı arasam da bulamadım filmi. İnternette aradım fakat hepsi -sanırım devlet tarafından- kaldırılmıştı. İşte dediğim gibi dün facebook'tan bi' arkadaşın haber vermesi üzerine linki alıp indirdim filmi ve izledim. Filmde çok açık yakaladım be. Hiç beklemediğim kadar hem de. Çevremdeki çoğu kişiden film hakkında olumsuz yorum duymuştum ama duyduklarım arasında benim yakaladıklarım yoktu. neyse işte...

İlk başta filmin şurasını yakaladım.
İşe bak amına koyim. Resmen cipslerin markası belli. Hangimiz yemiyoruz ki lan? Küçücük bebelere sorsak adını ezbere bildikleri cipsler bunlar. Diğer ürünlerden bahsetmiyorum. Onlar da belli, bildiğimiz şeyler.

Neyse şimdi bi' tane de fail yakalamıştım filmden. Onu da veriyim. Eheh çok eğlenmiştim hatta bu şimdi göstereceğimi farkettiğimde. Hatta bu yazıyı yazmak aklımda yokken ekran görüntüsü alıp bilgisayara kaydetmiştim. Dur lan en son çöpe atmıştım, buluyum bi.
İşte şurası eheh. Şimdi ''geniş aile''nin Koyu Bilal'i Fırat Tanış'ın -ismini de siteden baktım hee, bildiğimden değil- cips yiyesi gelmiş. Oturmuş tam eline cipsi, daha paketi açılmamış cipsi almış ama yine de paketi açıyo, açmış gibi yapıyo. Ulan nası bi' film eheh. Hiç mi görmedin markette be paketin delik olduğunu. Bak bozuk gıdaysa şikayet et eheh.

Bu açık biraz taşak tabi. ciddi bi' mevzu değil. Ama beni üzen açıklardan biri, daha doğrusu bariz yapılan reklam oldu. Film sosyalizm, devrim, Türkiye falan filan diye dilden dile dolanırken banka reklamı yapması ne ayaktır? Beni biraz düşündürür bu durum aga. Cidden düşünürüm yani.
İşte şu olay
İşte bu keke. Resmen HSCB'nin reklamı. Hem de tertemiz... Net... Hani nerde devrim?
Bak burda:
Biraz zor olur böyle giderse bu ülkede. Ulan propaganda amacıyla yaptığın filmde kapitalizmin, sömürünün baş kahramanı bankanın reklamını yaparsan sana ''bu ne perhiz bu ne lahana turşusu'' derler. Bu açık yani. hele ki zaten çoğu sol oluşum tarafından dışlanan TKP'nin arkasında olduğu bi' filmde bu kadar açığın olması partiden biraz daha soğutur insanları.

Her şey bi' yana, eğer bu reklamları saymazsak güzel filmdi.Yani ben sevdim. Filmde yönetmen Mustafa Kenan Aybastı'nın kendi facebook profilinde yazdığına göre amacına ulaşmış. Aynen copy+paste yapıyorum yazdığını.

Devrimden Sonra filmi hakkında gördüğüm en samimi yorum (youtubedan) "vay a.k. bea demek sosyalizm böyle bişeymiş" 

Bence de bu açıdan bakınca sosyalizmin, devrimin ne olduğunu özet olarak anlatmak için gayet başarılı. Dört dörtlük değil ama başarılı.

Filmin 3-4 farklı hikayeden anlatılması güzel olmuş. Her sınıftan insan kendini bulabilir kısacası.

Neyse işte film böyleydi. Link verirdim de sorun olur. E tabi bi' yerde emek de var. Satın alıp izleyin.

filmin sitesi: www.devrimdensonra.com

3 yorum:

  1. film hakkında okuduğum yapıcı eleştirilerden biriydi. başarılı buldum. ortalama olarak aynı noktalar dikkatimizi çekmiş.

    YanıtlaSil
  2. devrim burda...
    ahhahahha
    öldüm lan :D

    o değil de etiketler daşaklı olmuş kennedy ;)

    YanıtlaSil
  3. CCC Zeykur spor CCC

    YanıtlaSil

İzleyiciler